برخی روشهای عددی برای حل معادله غیر خطی گینزبرگ - لانداو

thesis
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه زنجان - دانشکده علوم
  • author دنیا حقیقی
  • adviser علی شکری
  • publication year 1392
abstract

در فصل اول مقدمات و تعاریفی برای معادلات دیفرانسیل جزئ و روش های تفاضلات متناهی ارائه شده و عملگرهای تفاضل متناهی که ابزارهای لازم برای پیاده سازی روش های عددی روی این معادلات است معرفی می شود. در فصل دوم پس از معرفی معادله غیرخطی گینزبرگ-لانداو روش های تفاضلات متناهی را روی آن اعمال کرده و به آنالیز پایداری ، همگرایی و حل پذیری این روش ها پرداخته می شود. در فصل سوم پس از به دست آوردن مدل های ماتریسی حاصل از روش های تفاضلات متناهی و حل دستگاه های معادلات خطی حاصل نتایج عددی روش ها ارائه شده و با مقدار جواب دقیق معادله مقایسه می شود. در بخش پیوست اثبات های طولانی برخی قضایا آورده شده و در بخش آخر به مراجع استفاده شده در این پایان نامه اشاره شده است.

similar resources

حل عددی معادله غیر خطی کلین-گوردن

در فصل اول این پایان نامه ابتده تعاریف کلی و اولیه که مورد نیاز می باشند را بطور خلاصه بیان کرده ایم. در فصل دوم یک خلاصه از تاریخچه پیدایش و بکارگیری اسپلاین ها و بی اسپلاین ها را ارائه می دهیم ،سپس یک رابطه برای بی اسپلاین مکعبی و مراتب بالاتر بدست می آوریم. در فصل سوم یک روش تفاضلی را با استفاده از تابع بی اسپلاین مکعبی برای حل معادله کلین گوردن غیر خطی در فضای یک بعدی بکار می بریم و نتایج ز...

15 صفحه اول

روش هاى چند گامی مستقل از مشتق برای حل عددی معادلات غیر خطی

در این مقاله٬ خانواده­ای از روش­های چند گامی کارا و مستقل از مشتق را برای حل عددی معادلات غیر­خطی بیان می­کنیم. این روش­های چند گامی مبتنی بر چند جمله ­ای درونیاب نیوتن و روش تجزیه آدومیان[1] بهبود یافته می­باشند. مرتبه همگرایی این روش­ها را محاسبه می­کنیم و با استفاده از چند مثال کارایی روش­های چند گامی مستقل از مشتق را  نشان می­دهیم.

full text

My Resources

Save resource for easier access later

Save to my library Already added to my library

{@ msg_add @}


document type: thesis

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه زنجان - دانشکده علوم

Hosted on Doprax cloud platform doprax.com

copyright © 2015-2023